Lemvigh-Müller kundecase

Lemvigh-Müller har fået helt nye håndterminaler og scan-selv i butikken fungerer nu optimalt

Lemvigh - Müller CK65 Honeywell
Lemvigh - Müller CK65 Honeywell
Lemvigh - Müller bbdata kundecase ck65

Lemvigh-Müller stod over for en stor opgave med at få udskiftet deres gamle CK3 håndterminaler. De er kunder i forvejen og langvarige samarbejdspartnere hos BB Data. Det var derfor naturligt at kontakte BB Data for hjælp til at løse opgaven, fortæller Anders, som er IT teknikker hos Lemvigh-Müller.

Opgaven bestod i at udskifte de gamle håndterminaler, lave nyt bruger interface og implementering af en delvis intern cloudbaseret løsning fremfor en løsning, der ligger på deres server. Deres management system er blevet cloudbaseret og er integreret med deres ERP system.

Lemvigh-Müller kontaktede os, da de havde mange problemer med deres håndterminaler, som ikke længere fungerede optimalt til scanningsopgaver. De var gamle, slidt op og fungerede efterhånden for dårligt. De skabte ofte udfordringer og Lemvigh-Müller kunne derfor ikke vente længere med at udskifte dem. Og netop håndterminalerne er utroligt vigtige, da det er dem kunderne hos Lemvigh-Müller bruger til at scanne vare i butikken. Kunderne i butikken er primært håndværkere og det er et ”scan selv” set up i butikken. Hvis ikke håndterminalerne virker optimalt kan det have negativ indflydelse på oplevelsen med at købe værktøj hos Lemvigh–Müller.

En fælles defineret løsning og udvikling

Der var ikke på forhånd nogle meget specifikke ønsker til håndterminalen eller løsningen generelt. Det var en åben opgave, som vi sammen med Lemvigh-Müller skulle finde den bedst mulige løsning på. Det eneste vi vidste var, at de ønskede nogle opdaterede produkter i moderne design.  Derfor var det en løbende og spændende dialog omkring forskellige muligheder og løsninger, og hvad der ville fungere bedst for Lemvigh-Müller. Det gjorde det blot endnu nemmere, at butikken som fungerer som frontløber og tester håndterminaler af, lå meget tæt på BB Data. Efter flere besøg i butikken kunne vi selv se, hvordan flowet i butikken var og hvordan kunderne betjente de gamle CK3 håndterminaler.

Vi havde derfor et rigtig godt udgangspunkt for den nye løsning. Håndterminalerne skulle være nemme at betjene og designet af applikationen skulle være brugervenligt, simpelt og intuitivt at bruge. Det er igen blevet til et rigtig fint samarbejde mellem BB Data og Lemvigh-Müller. Lemvigh-Müllers IT teknikker Anders har arbejdet tæt sammen med BB Datas tekniker Ole. Anders er projektleder på hele projektet og har herunder ansvaret for håndterminalerne.

En meget nødvendig og efterspurgt løsning

Løsningen havde en høj prioritet og meget vigtig for Lemvigh-Müller at få løst, da de både havde behov for flere håndterminaler, men også at få dem opdateret til nogle nyere modeller. Det var også essentielt at få udskiftet dem, som var slidt op hurtigst muligt. Efter lidt drøftelse frem og tilbage faldt valget på CK65 og CT40 fra Honeywell som de nye håndterminaler til Lemvigh-Müllers butikker. De skulle derfor afløse deres gamle CK3 håndterminaler.

Nu er den nye cloudbaserede løsning implementeret, interface er opdateret og ikke mindst er de første nye CK65 og CT40 i brug i butikken i Søborg.  Til at starte med skal syv af Lemvigh-Müllers butikker have udskiftet håndterminaler og nyt lagersystem. Det er planen, at øvrige butikker også skal have udskiftet håndterminalerne løbende.

Effekten sås med det samme i butikken

Anders fortæller, at de så effekten af de nye CK65 håndterminaler med det samme. Alt virkede stort set fra dag et af og de har haft stor gavn af de nye håndterminaler.  Anders fremhæver også fordelen ved, at de ikke afhængige af en server længere. Også det nye bruger interface har haft stor betydning for kunderne. Det er bl.a. blevet meget nemmere at se, hvad der er scannet og redigere en ordre.

Anders er meget tilfreds med løsningen og den lever op til forventningerne. Han er især glad for den sparring han har fået undervejs i hele processen og fortæller, at de fik god service og BB Data har været meget hjælpsomme fra start til slut

I butikken oplever de faktisk, at der bliver købt lidt mere, da scanning af vare nu foregår let og effektivt.

Arbejdet med at få udskiftet alle håndterminaler fortsætter nu.


Hardware til løsningen

Honeywell-CK65-scan-handle

Honeywell håndterminal CK65

4´0″  touchskærm
1D/2D scanner
Wifi   –  Bluetooth
Android

ct40-mobile-computer

Honeywell håndterminal CT40

5´0″ touchskærm (1280*720)  
1D/2D scanner
Wifi   –  Bluetooth
Android

Lemvigh - Müller

Om Lemvigh-Müller

Som Danmarks største stål- og teknikgrossist sørger Lemvigh-Müller hver dag for, at varer fra tusindvis af producenter bliver samlet, pakket og leveret på mindre end 24 timer til installatører, industrivirksomheder, forsyningsselskaber og byggepladser i hele Danmark.

De har så omfattende en lagerbeholdning og så velsmurt et logistikapparat, at kunder kan have fuld tillid til, at vi leverer varen på rette sted og til rette tid – hver gang. Faktisk kan de bryste sig af en leveringskvalitet på 99,86 pct. og en leveringssikkerhed på 96,2 pct. For dig som kunde betyder det, at du kan overholde aftalerne med dine kunder og holde flow i din forretning. 

Ud over at være en effektiv og pålidelig logistikpartner tilbyder Lemvigh-Müller en række andre services og løsninger, som er skræddersyet til at gøre hverdagen så nem og effektiv som mulig for kunder. De kan bl.a. hjælpe med indkøbsoptimering, lagerstyring, teknisk support, bearbejdning af stål og metal, projektberegning, certifikathåndtering, fagkurser og produktuddannelse. Kort sagt, som kunde hos Lemvigh-Müller får man frihed til at fokusere på din kerneforretning – de tager sig af resten. 

 

Kom nemt i kontakt med os i dag.

Scroll to Top